Dictionar termeni Google Adwords

A

A/B Testing – Metoda prin care se testeaza doua versiuni diferite ale aceluiasi landing page pentru a evalua care performeaza mai bine.

Ad Delivery – O optiune care determina cat de repede doresti ca serviciul Google sa utilizeze bugetul stabilit. Sunt doua metode: Standard (pe tot parcursul zilei) si Accelerat (apare mult mai des, bugetul se cheltuie mai rapid).

Ad Extensions – Caracteristica care iti permite sa plasezi sub anuntul text link-uri suplimentare precum: numar de telefon, locatie etc. Citeste mai multe despre importanta acestora aici.

Ad Group – Parte din structura de cont Adwords. Acesta permite gestionarea cu usurinta a starii, sumelor licitate standard pentru unul sau mai multe anunturi similare, precum si setul lor comun de cuvinte cheie. Conturile Adwords de succes contin multe ad group-urile centrate pe teme specifice.

Ad Preview and Diagnosis Tool – O unealta utila care te ajuta sa vizualizezi anuntul tau dupa o cautare pe baza unor cuvinte-cheie. Te ajuta de asemenea, sa vezi de ce nu se afiseaza un anunt.

Advertising Policies – Ghid pentru anunturi, cuvinte cheie si site. Anunturile care incalca politicile nu ruleza. Anunturile pot fi: Disapproved sau Suspended. Citeste-le aici.

Ad Rank – Determina pozitia in licitatia Adwords si daca anunturile se vor afisa. Formula care determina Ad-Rank-ul tine cont de factori precum Quality Score, experienta landing page-ului dar si impactul extensiilor si al formatului anunturilor.

ad-rank-equation

Ad Relevance – Un status la nivel de keywords care identifica cat de relevant este cuvantul cheie in raport cu mesajul anuntului. Sunt trei posibile status-uri: above average, average, sau below average

Adresa URL afisata – Adresa paginii web care apare impreuna cu anuntul. Google poate afisa maximum 35 de caractere din adresa URL afisata (20 de caractere in cazul anunturilor mobile WAP)

Adresa URL de destinatie (landing page) – Adresa URL a paginii de pe site, unde doriti sa fie directionati utilizatorii dupa ce dau clic pe anunt.

AdSense – Program de advertising Google care le ofera proprietarilor de site-uri posibilitatea de a afisa un text sau o imagine promotionala (CPC – banii se primesc in functie de click-uri). Serviciu complementar Google Adwords.

Ad Status – Indicator al anuntului. Pot fi: Paused (pus pe pauza), Deleted (oprit), Pending (nu ruleaza inca, campanie e setata la o data viitoare) sau Ended (campania s-a terminat).

AdWords Application Programming Interface (API) – O functie avansata care permite agentilor de publicitate sa interactioneze cu contul lor AdWords si sa aduca modificari acestuia prin aplicatiile pe care le creeaza.

AdWords Certified Partner (Google Partners) – Certificarea Google AdWords este o acreditare profesionista oferita persoanelor care demonstreaza competenta in aspectele de baza si avansate de AdWords.

AdWords – Programul de publicitate online oferit de Google. Este un produs pe care-l puteti folosi pentru a va promova afacerea, pentru a va vinde produsele sau serviciile, pentru a creste gradul de popularitate si pentru a creste volumul de trafic directionat catre site-ul dvs. Adwords este un advertising de tip CPC (cost-per-click).

AdWords Editor – O aplicatie (gratis) pentru gestionarea campaniilor de publicitate Adwords.

Afisari – O afisare este contorizata de fiecare data cand anuntul apare intr-o pagina cu rezultate ale cautarii sau pe un alt site din Reteaua Google.

Approval status – Dupa setarea anunturilor acestea trebuie aprobate de catre Google pe baza politicilor publicitare. Inainte de verificare sunt: Under review, Eligible, Not yet serving (video ads). Dupa aprobare: Approved, Approved (non-family), Approved (adult), Approved (limited), Serving (video ads). In cazul in care nu sunt respectate politicile oficiale: Disapproved, Site suspended, Not serving (video ads), With issues (video ads).

Automatic Bidding – O strategie automatica de bidding care seteaza si ajusteaza bid-ul (costul maxim pe care il platesti pentru fiecare click al anuntului) cu scopul de a aduna cat mai multe click-uri.

Automatic Placements – Pagini web, clipuri video si aplicatii din reteaua de display unde anunturile pot fi plasate pe baza targetarii (topicuri, cuvinte-cheie).

Average Cost-Per-Click (Avg. CPC) – Costul mediu pe care il platiti pentru un click al anuntului. CPC-ul mediu se calculeaza prin impartirea costului total al click-urilor la numarul total al click-urilor.

Average Position (Avg. Pos.) – Determina in care ordine apare anuntul tau pe pagina Google.

B

Billing – Parte principala a structurii contului Adwords. Aici se seteaza metodele de plata, bugetele la nivel de cont, se introduc cupoanele promotionale etc.

Bid Simulator – O unealta care recalculeaza licitarea din ultimile 7 zile pentru a determina cum ar performa un keyword (cuvant-cheie) cu un alt maximum bid CPC. Simulatorul estimeaza click-urile, costurile si impresiile pentru Google Search and the Search Partners dar nu si pentru Google Display Network (Reteaua de Display).

Broad Match – Setare la nivel de keyword. Cuvantul-cheie introdus declanseaza un anunt care se afiseaza ori de cate ori cineva cauta fraza exacta, o fraza similara, forma plural si singular, greseli de scriere (misspellings), sinonime sau alte variatii. Este cea mai ampla setare disponibila.

Broad Match Modifier – Setare la nivel de keyword. Cuvantul-cheie introdus declanseaza un anunt care se afiseaza ori de cate ori cineva cauta fraza exacta sau o fraza similara. Pentru a folosi optiunea inserati inaintea cuvantului dorit semnul  (”+”).

C

Campaign (Campanie) – Parte principala a structurii contului Adwords. Contine un set de ad group-uri (anunturi, keyword-uri si bid-uri) care au aceleasi setari in ceea ce priveste bugetul, targetarea (limba, locatie), distributia in Google Network.

Campaign Status – Aceasta functie arata situatia campaniilor derulate. Exista mai multe tipuri: Eligible (ruleaza si anunturile sunt vizibile), Paused (campania nu ruleaza), Removed (nu ruleaza, anunturile nu sunt vizibile, aceasta a fost stearsa), Ended (campania a fost incheiata, anunturile nu mai sunt vizibile. Modificand data, campania va rula din nou), Pending (data de incepere este setata in viitor), Limited by budget (campanie activa, anunturi vizibile, constranse insa de buget). Detalii despre bugetul recomandat puteti afla din speech bubble-ul de langa status.

Click – Actiunea de a apasa pe un anunt.

Click Through – Procesul prin care un vizitator ajunge intr-o anumita pagina, prin click pe un banner/anunt.

Clickthrough Rate (CTR) – Reprezinta numarul de click-uri primit de un anunt impartit la numarul de afisari. Se exprima in procent iar formula este click/impresii.

Contextual Targeting – Procesul care potriveste anunturile cu site-urile relevante din Reteaua de Display (Display Network) folosind cuvinte cheie, topicuri etc.

Consolidated Billing – O optiune de facturare care va permite sa obtineti o singura factura pentru cheltuielile mai multor conturi AdWords.

Conversion – Conversia are loc atunci cand cineva da click pe anunt si realizeaza o actiune pe care tu, ca advertiser, o consideri valoroasa. Actiuni precum: o comanda online, un apel telefonic, completarea unui formular, un download etc.

Conversion Optimizer – Instrument de optimizare Adwords care calculeaza numarul de click-uri profitabile si schimba bid-ul pentru a obtine cat mai multe astfel de click-uri.

brand-digital-conversion-optimizer

Conversion Rate – Conversion rate reprezinta raportul dintre vizitatorii care realizeaza obiectivul unui site si totalitatea vizitatorilor acestui site. Obiectivul poate fi o comanda, o inscriere, in functie de finalul propus de proprietar. Acesta este indicatorul dupa care se masoara succesul unei campanii.

Conversion Tracking – Instrument gratis al contului Adwords care te ajuta sa masori cate click-uri ale anuntului au dus la actiuni precum vanzari sau lead-uri.

Cost per Action (CPA) – Plata se bazeaza pe actiunile setate precum crearea unui cont pe un site, completarea unui formular, inregistrarea la un newsletter etc.

Cost per Click (CPC) – Costul platit platit pentru fiecare click pe anunturile dvs.

Costul per Click Mediu (CPC med.) – Suma medie cu care ati fost taxat pentru un click pe anuntul dvs. Suma CPC medie este calculata prin impartirea costului total al click-urilor la numarul total de click-uri primite.

Cost per Conversion – Costul pe care il platesti pentru o conversie.

Cost per Lead (CPL) – Costul pe persoana care si-a exprimat interesul pentru produsul/serviciul promovat si care se concretizeaza intr-un interval de timp standard, in vanzare pe site.

Cost per Thousand Impressions (CPM) – Costul sau echivalentul costului platit pentru o mie de afisari ale anuntului/banner-ului.

Costul per Vizionare (CPV) – O metoda de licitare prin care platiti pentru fiecare redare a videoclipului. Platiti de fiecare data cand o persoana alege sa redea videoclipul dvs. sau lasa videoclipul sa fie redat la prima incarcare, in timp ce rasfoieste continut video.

Customer Acquisition Cost – Costul asociat cu atragerea unui nou client.

Customer ID (CID) – Codul de client este utilizat pentru identificarea contului dvs. Un numar unic, compus din trei parti este atribuit fiecarui cont AdWords.  Apare in partea de sus a fiecarei pagini a contului.

D

Daily Budget – Valoarea setata a costului pentru fiecare campanie de anunturi care indica suma medie pe care doriti sa o cheltuiti zilnic.

Delivery Method – O setare la nivel de campanie care determina cat de rapid sunt distribuite anunturile in fiecare zi. Poate fi de doua feluri: Standard (pe tot parcursul zilei) sau Accelerated (anunturile sunt afisate mult mai des si mai rapid pana la terminarea bugetului zilnic stabilit)

Destination URL – Adresa URL a paginii din website unde ajung persoanele care dau click pe anunt.

Display Ad Builder – Un tool Google Adwords care ofera template-uri pentru crearea anunturilor imagine si video anunturi. Sabloanele pot fi personalizate cu text, imagini si link-uri.

Display URL – Adresa site-ul inclus in anunt (culoarea verde).

Display Network – Grup de milioane de website-uri, video-uri si apps unde anuntul tau poate fi vizibil. Site-urile din aceasta retea pot arata anunturi Adwords relevante. Parte din Google Network.

Display Planner – O unealta Adwords care genereaza idei prin care puteti utiliza Reteua de Display. Ideile de targetare se bazeaza pe interesele consumatorilor si pe landing page. Acestea includ keywords-uri, placements (website-uri, video-uri, mobile apps, mobile app categories), topicuri, interese, date demografice si remarketing.

E

Eligible – Status al anunturilor care se afla sub review-ul Google, dar care apar in cautari.

Enhanced CPC (ECPC) – O caracteristica optionala care va poate ajuta sa maximizati bugetul de cautare. Astfel, se mareste bid-ul in situatiile in care e foarte probabil sa se realizeze o vanzare sau o conversie pe site si se micsoreaza atunci cand situatia e mai putin probabila.

Expected Clickthrough Rate – Un status la nivel de keyword care masoara cat de probabil este ca anunturile dvs sa fie apasate pentru acel cuvant-cheie, fara sa fie luate in calcul sitelinks-urile (extensiile), pozitia ad-ului sau alte formate de anunturi care pot afecta vizibilitatea acestora.

Exact Match Keyword – O setare la nivel de keyword care permite sa se afiseze doar atunci cand cineva cauta fraza exacta a cuvantului cheie sau o variatie a acestuia. Aceste variatii includ: misspelling-uri, forme de plural sau singular, acronime, abrevieri. Daca keyword-urile sunt tastate intr-o ordine inversa sau includ cuvinte suplimentare anunturile nu apar in cautari. Keyword-urile trebuie incluse in ”[ ]” paranteza patrata.

Exception Request – O solicitare de reverificare a anunturilor in cazul in care acestea au fost dezaprobate.

F

First Page Bid Estimate – O estimare a bid-ului necesar pentru ca anunturile sa fie afisate pe prima pagina in rezultatele Google. Se iau in calcul cost-per-click-ul (CPC), Quality Score-ul cuvintelor-cheie si competitia altor advertiseri.

First-Time Customer – Persoana ce devine client pentru prima data, aflat la prima comanda sau la primul lead.

First-Time Visitor – Persoana care a intrat pentru prima oara pe un site anume.

G

Google Analytics (GA) – Un produs Google gratuit care furnizeaza rapoarte detaliate cu privire la modul in care utilizatorii folosesc site-ul dvs. Daca utilizati Google Analytics si AdWords in combinatie, puteti afla ce activitati efectueaza clientii pe site-ul dvs. dupa ce fac click pe anunt. Avand la dispozitie aceste informatii puteti imbunatatii experienta de care se bucura clientii pe site. Aceasta, la randul sau, poate spori numarul de conversii (cum ar fi vanzari sau inscrieri) si poate imbunatati rentabilitatea investitiei.

brand-digital-google-analytics

Google Network (GDN) – Locurile in care pot aparea anunturile Adwords, inclusiv site-uri Google, site-uri partenere Google si alte destinatii precum mobile phone apps. Google sunt impartite in: The Search Network (paginile de rezultate Google Search si alte site-uri partenere precum AOL) si The Display Network (Reteaua de Display) – site-uri precum YouTube, Blogger, Gmail etc.

I

Impressions (Impresii) – Numarul total de afisari ale anuntului. O impresie este inregistrata ori de cate ori anuntul este afisat pe pagina de rezultate Google si alte site-uri partenere.

Impression Share – Metric care indica procentul in care anunturile au fost afisate din numarul total de afisari disponibile pentru care anunturile erau eligibile sa apara.

Interaction Rate – Cat de des persoanele care vad anuntul interactioneaza cu acesta.

K

Key Performance Indicators (KPI) – Indicatorii urmariti in efortul depus pentru atingerea obiectivelor.

Keyword (Cuvinte-cheie) – Cuvinte sau fraze care descriu produsul sau serviciul dvs. pe care le alegeti pentru a determina cand si unde va aparea anuntul dvs. Cand o persoana cauta pe Google, anuntul ar putea fi eligibil sa apara in functie de similaritatea cuvintelor cheie pentru termenii de cautare introdusi de persoana, dar si in functie de match type-urile cuvintelor cheie. Keyword-urile sunt folosite si pentru a potrivi anuntul dvs cu site-uri din Reteaua Display (Display Network).

brand-digital-keyword

Keyword Insertion – O functie avansata Adwords care insereaza dinamic un cuvant cheie introdus de un individ in textul anuntului, crescandu-i relevanta. Pentru a utiliza functia este necesara inserarea unui cod in anunt.

Keyword Matching Options – Setare de control la nivel de keyword care ajuta la afisarea anuntului atunci cand un cuvant cheie este introdus. Sunt 5 tipuri: Broad Match, Broad Match Modifier, Phrase Match, Exact Match si Negative Match.

Keyword Planner – Tool care furnizeaza idei de keyword-uri si estimari de trafic care te ajuta sa construiesti o campanie de Search. Primesti date statistice legate de traficul estimat, cate click-uri si impresii ai putea primi pentru un bid si un buget dat, rata de afisare (de cate ori a fost cautat cuvantul) sau ce competitie ai pe acel cuvant. Tool-ul se gaseste in tab-ul Tools.

Keyword Status – Stare la nivel de keyword care iti arata daca anuntul tau se afiseaza. Sunt mai multe tipuri de status-uri. La nivel de campanie pot fi: Campaign paused sau Ad group paused (keyword in campanie care e pe pauza), Campaign removed sau Ad group removed (keyword in campanie stearsa), Campaign pending (keyword in campanie care nu a inceput), Campaign ended (keyword in campanie incheiata), Campaign suspended (keyword in campanie temporar oprita). Status-ul mai poate indica: Paused (keyword pus pe pauza) sau Removed (keyword sters). In functie de status-ul de aprobare Google: Eligible (keyword activ care declanseaza anunt), Disapproved (keyword care nu declanseaza anunt, a fost respins de politicile Adwords), Site suspended (keyword-ul nu declanseaza anunt pentru ca site-ul incalca politicile Adwords). Alte status-uri:  Low search volume (keyword suspendat pentru ca nu primeste suficient trafic in Google si nu este relevant in cautarile consumatorilor), Rarely shown due to low quality score (datorita Quality Score-ului mic, keyword-ul nu declanseaza afisarea anuntului), Below first page bid estimate (keyword activ si relevant in cautari dar cu un bid CPC mai mic decat anunturile care se afiseaza pe prima pagina de rezultate in Google) sau Few page matches (keyword-ul este suspendat pentru ca nu se potriveste cu multe site-uri din Display Network).

L

Landing Page – Pagina de destinatie unde utilizatorul ajunge dupa ce a dat click pe anunt. Este de regula aceeasi cu destination URL din anunt.

Landing Page Experience – O functie Google care estimeaza cat de relevant si util este landing page-ul site-ului pentru utilizatorii care dau click pe anuntul tau. Sunt 3 tipuri de status-uri: Above average, Average, or Below average.

Lead – O persoana ce se transforma din vizitator/utilizator al website-ului intr-un contact cunoscut ce poate fi folosit in ciclul de vanzare. Acest proces apare cand persoana isi lasa datele de contact in schimbul unor informatii valoroase (abonare newsletter, download etc).

Lead-to-customer Rate – Procent calculat prin impartirea numarului de clienti rezultati cu numarul total de lead-uri generate pe o perioada de timp data.

Limited by budget – Un status la nivel de campanie care indica faptul ca bugetul zilnic este mai mic decat cel recomandat. Anunturile nu se afiseaza atat de des.

brand-digital-limited-by-budget

Location targeting – O setare la nivel de campanie care te ajuta sa targetezi consumatorii in functie de locatie (poti targeta o tara, un oras, o regiune sau exclude locatiile in care nu vrei sa te afisezi).

Long Tail Keyword – Cuvinte cheie mai lungi si specifice pe care utilizatorii le folosesc atunci cand sunt aproape de o achizitie. Ex: mobila de bucatarie din lemn de salcam bej.

Low search volume – Status la nivel de keyword care indica ca nu sunt multe cautari in Google. Keyword-ul va fi inactiv pentru cand volumul de trafic va creste.

M

Managed placements – Pagini web, video-uri sau aplicatii care fac parte din Reteaua de Display (Display Network) pe care le poti selecta manual pentru a-ti afisa anunturile.

Manual Bidding – O strategie de bidding care iti permite sa controlezi manual costul maximum pentru fiecare click al anuntului.

Maximum CPC Bid – Costul maximum pe care esti dispus sa il platesti pentru fiecare click al anuntului.

Maximum CPM Bid – Costul maximum pe care esti dispus sa il platesti pentru 1 000 de impresii. Bidding-ul CPM este potrivit pentru campaniile care au drept scop cresterea awareness-ului (vizibilitatii).

Mobile Ad – Anunturi Adwords care apar pe site-uri web sau aplicatii vizibile de pe device-uri precum telefon sau tableta.

brand-digital-mobile-ads

My Change History – Un tool care listeaza pe baza unor filtre schimbarile facute in cont in ultimii 2 ani. Poti afla informatii despre campanii trecute, keyword-uri, bugete etc.

N

Negative keywords – Setare la nivel de keyword. Un tip de keyword care impiedica anuntul dvs sa se afiseze pe baza unui cuvant pe care dvs nu il doriti. Spre exemplu, daca aveti trecut ca keyword negativ cuvantul ”reteta”, anuntul va fi declansat de cuvinte precum: ”tort de ciocolata”, ”prajituri de post” etc., dar nu de cuvantul ”reteta tort de ciocolata” sau ”reteta prajituri de post”.

Not serving (video ads) – Un status dat unui anunt video care a fost dezaprobat (disapproved).

O

Optimizarea Conversiilor – Actiunile efectuate pe un site web cu scopul final de a obtine numarul maxim posibil de conversii. Modificarea site-ului in asa fel incat sa creasca numarul vizitatorilor care indeplinesc o anumita actiune pe site (cumpara un produs, se aboneaza la newsletter, face o cerere de oferta etc.) raportat la numarul total de vizite.

Organic Search Result – Rezultatele ”naturale” din pagina de cautare Google. Aceste rezultate sunt organizate dupa relevanta, calculata in functie de numarul si calitatea link-urilor, continut, date de utilizare etc. Cele mai multe click-uri (60-80%) sunt date pe rezultatele de cautare

brand-digital-promovare-online-organic

Overdelivery – Este vorba despre costul suplimentar al bugetului zilnic. De cele mai multe ori, bugetul zilnic este depasit insa Google Adwords remedieaza problema la nivel de luna, astfel incat bugetul total sa ramana cel stabilit initial.

P

Payment Method – Metoda de plata. In prezent, in Romania, contul Adwords poate fi alimentat fie prin plati manuale fie prin plati automate.

Pay For Performance – Structura de plata in care afiliatii primesc un comision pentru ca au determinat consumatorii sa indeplineasca anumite actiuni (de exemplu, sa cumpere ceva sau sa completeze un formular online). In Romania avem structuri precum 2 parale sau Profitshare.

Pay Per Call – Un program in care advertiserii platesc pentru fiecare telefon efectuat catre ei in urma unei cautari sau a unui ad.

Pay Per Click (PPC) – O tehnica de publicitate prin care un advertiser pune o reclama intr-un mediu destinat reclamelor si plateste proprietarului respectivului mediu de fiecare data cand un vizitator da click pe reclama sa.

Pay Per Impression (PPI) – Un model de advertising platit calculat in functiile de impresiile utilizatorilor, adica de cate ori a fost vizualizat de acestia.

Pay Per Sale (PPS) – Model de tarifare a reclamei online la care plata se bazeaza numai pe vanzarile generate de un banner.

PCP – Procentajul de click-uri primite se calculeaza ca raport intre numarul de click-uri primite de reclama si numarul total de afisari ale reclamei.

Pending campaign – Campanie setata a carui data de incepere este in viitor, anunturile nu se afiseaza.

Phrase match – Setare la nivel de keyword. Cuvantul-cheie introdus declanseaza un anunt care se afiseaza ori de cate ori cineva cauta fraza exacta, o fraza similara sau cuvinte suplimentare inainte sau dupa cuvantul exact. Cuvantul cheie setat pe phrase are adaugate ghilimele (exemplu: ”tort de ciocolata”).

Placements – Locatiile din Display Network unde anunturile pot aparea. Poti alege intre automatic placements (pagini web, clipuri video si aplicatii din Reteaua de Display unde anunturile pot fi plasate pe baza targetarii (topicuri, cuvinte-cheie) sau managed placements (pagini web, video-uri sau aplicatii care fac parte din Reteaua de Display pe care le poti selecta manual pentru a-ti afisa anunturile.)

Play Rate – Rezultatul obtinut in urma impartirii numarului de redari ale unui video la numarul total de vizualizari.

Q

Quality Score – O estimare a calitatii anunturilor, keyword-urilor si a landing page-ului. Anunturile cu un quality score ridicat duce la o pozitie buna a acestuia in afisari si la un cost mai mic al cost-per-click-ului. Quality Score-ul se calculeaza in functie de CTR, relevanta anuntului si experienta landing page-ului. Acesta se calculeaza pe o scala de la 1-10.

brand-digital-quality-score

R

Recommended Daily Budget – O estimare a costului minim necesar al bugetului zilnic pe care ar trebui sa il setezi pentru ca anunturile sa apara cat mai des pentru un set de keyword-uri date.

Referrer URL – Adresa site-ului web de pe care o persoana ajunge dupa ce da click pe un link pe site-ul tau.

Relevance – Similitudinea elementelor din cadrul campaniilor tale Adwords cu cea a cautarilor efectuate de persoanele din target-ului tau.

Remarketing – O functie care iti permite sa targetezi persoanele care au intrat deja pe site-ul tau. Astfel, poti distribui catre acestia mesaje mult mai personalizate care indeamna persoanele deja intrate pe site la o actiune valoroasa pentru tine.

Return On Investment (ROI) – Profitul obtinut in urma campaniilor comparativ cu costul investit.

S

Search Engine Placement (SEP) – Pozitionarea in rezultatele din motoarele de cautare in functie de termenii cheie relevanti pentru site.

Search Engine Results Pages (SERP) – Paginile cu rezultatele cautarii dupa un anumit cuvant cheie. Se refera la rezultatele afisate de motoarele de cautare in formatul ales de utilizator, tinand cont de optiunile personale setate de acesta. In general optimizarea are scopul de a aduce un site pe primele 10 pozitii in SERP, cele care prind de obicei 90% din traficul pe cautarea respectiva.

Search Network – Website-uri care includ site-uri Google dar si site-uri non-Google (precum AOL, Youtube) care sunt in parteneriat cu motorul de cautare, iar anunturile tale se pot afisa acolo. Poti alege intre: Reteaua de Cautare (paginile cu rezultate ale cautarii Google, alte site-uri Google, cum ar fi Google Maps si Cumparaturi Google, precum si site-urile partenere din Reteaua de cautare, cum ar fi AOL) sau Reteaua de Display Google (site-urile Google precum YouTube, Blogger si Gmail si mii de site-uri partenere de pe internet).

Search Terms Report – O lista de termeni de cautare pe care oamenii le-au folosit pentru a vedea anuntul si pentru a da click pe el. Acest raport te ajuta sa selectezi cuvintele cheie care te ajuta, sa le stergi pe cele care nu te ajuta, sa le treci pe negativ pe cele care consuma bugetul fara sa realizeze conversii etc.

Serving (video ads) – Status dat unui anunt video care este aprobat de Google si poate fi afisat pe Youtube.

Site users – Utilizatorii site-ului.

T

Text Ad – Anunturile Adwords standard. Un anunt text cuprinde un link spre un website, spre un landing page de destinatie, o descriere sau o promotie a serviciilor/produselor tale, un CTA.

brand-digital-anunt

Text Overlay Ad – Un anunt text care este afisat alaturi de un video pe site-uri din Reteaua de Display.

U

Under Review – Un status dat anunturilor care asteapta sa fie aprobate de catre Google.

Unique Visitor – Persoana care a vizitat un website cel putin o data intr-o perioada determinata de timp, de obicei intr-o perioada de 30 de zile calendaristice.

URL (Uniform Resource Locator) – Adresa unica a unei pagini web.

V

Video Ad – Reclama video in online.

Video Publisher – Un website care se axeaza in special pe continut video si video sharing (de exemplu: Youtube).

W

With Issues (video ads) – Un status dat unui anunt video care a fost dezaprobat sau aprobat cu limite de catre Google.